چاپ کردن این صفحه

معرفی کتاب حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران

حقوق اساسی به عنوان اصلی ترین شاخه حقوق عمومی، آیینه تمام نمای هویت دولت و حقوق ملت است و حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، با ارائه الگوی مردم سالاری دینی در جهان معاصر، تجربه ای نوین از بنیادی ترین اصول حکمرانی شایسته را در معرض دید صاحب نظران قرارداده است.

نکاتی در مورد کتاب:

  1. نویسنده در این اثر، تلاش کرده است بازتولیدی از اندیشه های ارزشمند استادان حقوق اساسی داشته و ضمن بیان تاملات خود، با بهره گیری از تجربه سالها تدریس در دانشگاهها و مراکز علمی مختلف، تبیین و تحلیل نسبتاً دقیقی از حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران را مطابق با تحولات چهار دهه اخیر، به ویژه در حوزه هایی چون حاکمیت، ساختار دولت، تفکیک قوا، رهبری، قوای سه گانه و حقوق ملت، با نگاهی توأمان به مفاهیم حقوقی و موازین فقهی، ارائه کند. از آن جا که اصلی ترین تمایز حقوقی اساسی ایران از حقوق اساسی سایر کشورها مربوط به رهبری و به رسمیت شناختن نظام ولائی است، این موضوع در فصل سوم کتاب با تبیین و تحلیل بیشتر و متفاوت از کتابهای رایج حقوق اساسی، بررسی شده است.
  2. کتاب با هدف نگارش متنی آموزشی در قالب دو واحد درسی، تدوین شده و سازماندهی آن در هفت فصل، امکان تدریس هر فصل در دو جلسه را برای استادان گرامی فراهم کرده است.
  3. در هر قسمت، مطالب مفید مرتبط با آن، در داخل کادر، جهت مطالعه بیشتر و نیر مراجعه به منابع، ارائه و در پایان هر فصل، گزیده مطالب آن، آورده شده است.
  4. در پایان هر فصل، سئوالاتی در قالب پرسش (از متن) و پژوهش (خارج از متن) طراحی شده است.
  5. بسته آموزشی چند رسانه ای این کتاب به عنوان هدیه به روشی که قبل از فهرست منابع آمده، قابل دریافت است.
  6. کتاب حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، پاییز 1397 توسط انتشارات دانشگاه قرآن و حدیث به زیور طبع آراسته شد.
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
حسین جوان آراسته

آخرین‌ها از حسین جوان آراسته